2013. szeptember 11., szerda

Új órák és megfázás

Hei!

Most tényleg csak beköszönök, mert nem érzem túl jól magam. Sikerült összeszednem egy megfázást, ezért mindjárt le is fekszek aludni, de előtte le akartam írni a mai óráimat.

Megint volt Sano Vaan 2 órám, és most is nagyon sokat beszélgettünk. Lényegében egy társasjátékkal játszottunk az óra legnagyobb részében. Csoportokban tettünk fel egymásnak különböző kérdéseket. Így egy kicsivel jobban megismertük egymást, és a nyelvet is tudtuk gyakorolni. A másik feladat is érdekes volt. Megnéztünk egy videoblog részletet, és azt kellett megfigyelni, hogy mennyit értünk a beszélt nyelvből. Egy kicsit gyors volt a beszéd, de egész sok mindent értettem. Utána a beszélgetés is jó volt. Mivel ebben a félévben sokat fogunk foglalkozni a finn beszélt nyelvvel, ez egy jó kis kiindulópont volt hozzá.

Óra után elmentem a Musikkában, hogy vegyek valami reggelit. Megkóstoltam az első finn pullámat. :D Nagyon finom, almás fahéjas volt. Erről jut eszembe, hogy meg kellene tanulni pullát sütni...


A D209-es terem előtt megvártam a magyar kultúrtörténet óra kezdetét. Igaz, hogy addig még volt nagyjából egy órám, de szemerkélt az eső, ezért nem nagyon volt kedvem átmenni a könyvtárba. Így az egyik ingyenes egyetemi újságot olvasgattam, hogy ne unatkozzak.


Délben elkezdődött az óra. Érdekesnek ígérkezik, mert finnek és magyarok vesznek részt rajta, így sokat tudunk majd beszélgetni a filmekről. Most még csak két rövid filmet néztünk, jövő héten még lesz egy bevezető óra, de utána a Fehérlófiát fogjuk megnézni. Kíváncsi vagyok, milyen lesz az egész óra, mert a félév során több vendégelőadó is lesz az órákon.

Óra után találkoztunk Trixivel, majd elmentünk ebédelni. Azt terveztük, hogy ebéd után megbeszéljük az oroszországi és a lappföldi kirándulás részleteit, de végül csak ebédeltünk, mert nem nagyon tudunk kapcsolódni az egyetem wifijére (csak a telefonokkal sikerült, de úgy nem volt az igazi).

Az ebéd egyébként most is finom volt, én paradicsomos lazacot ettem. Igaz, hogy én kihagytam volna belőle a kaprot, de így se volt rossz.


Ebéd után még desszertet is ettem. Az egyetemtől nem mentem el Zsaniékkal a papírboltba, mert éreztem, hogy lázasodok. Már reggel is fájt egy kicsit a torkom, de délre még rosszabbul lettem, szóval visszajöttem a koliba, és pihentem egy kicsit.

Délután nagyjából aludtam és filmet néztem, de estefelé azért összeszedtem magam, és elmentem a boltba citromért, csokiért, meg egy kis innivalóért.

Ma nem is folytatom a bejegyzést, megiszom a forró italomat, bebújok a takaró alá, és igyekszek holnapra jobban lenni.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése