2013. szeptember 5., csütörtök

Két nap

Üdv!

Úgy látszik, ma egy hosszabb bejegyzést kell írnom, mivel tegnap olyan fáradt voltam éjfél után, hogy nem volt rá energiám. Hol is kezdjem...

Tegnap az egyetem L épületében voltak tájékoztatók az órafelvételről meg a nyelvtanulásról. Mielőtt beléptem az épületbe, megint megdöbbentem, milyen sokan járnak biciklivel. Ez még az előző nap készült az Agora előtt, de nagyjából összefoglalja, miről beszélek. Nem is tudom, hogy láttam-e már valaha ennyi biciklit egy helyen.


Szóval meghallgattuk a bemutatót az órákról. Utána a finn nyelvet tanító tanár átváltott finnre, és elmondta, hogy aki most értette őt, és szeretné felvenni a Suomi 3 vagy 4 órát, az menjen ki a teremből vele és a többi tanárral, így kimentem. Nem voltunk túl sokan, de megbeszéltük az óralehetőséget. Utána még a beszédkészségemet is kipróbálhattam, bár akkor még nem ment olyan jól a dolog.

A megbeszélés után elmentem, hogy bejárjam egy kicsit a környéket, de találkoztam az épület előtt Orsival, így együtt indultunk el. Orsi még nem kapott üdvözlőcsomagot, így megpróbáltam megint használni a finn nyelvet: megkérdeztem egy tutort, hogy hol szerezhetünk. Egész jól elbeszélgettünk, és ez adott egy kis magabiztosságot. Ezután megebédeltem Orsival, ezúttal egy másik étteremben. Nagyon hangulatos kis hely, és isteni finom a kenyér. Ahogy utóbb Marjukkától megtudtam, helyben sütik, így nagyon friss.


Kettőkor a könyvtár előtt találkoztunk Marjukkával, aki szintén körbevitt minket az egyetem épületei között. Megnéztünk egy pár termet, a főépület előadóját, ilyesmit, közben meg megpróbáltam finnül beszélni Marjukkával. Bár néha még döcögve megy a beszéd, azért egyre többször próbálkozok. Mivel a többiek még nem ebédeltek, elmentünk egy étterembe, utána elindultunk a főutca felé. Út közben természetesen megint fényképeztem.
 

A főtéren benéztünk néhány boltba, de aztán megjött Lili, akivel beültünk egy kávézóba. Nagyon jót beszélgettünk az au pair munkáról, meg a családról, akiknél dolgozik.


Kocsival elmentünk a K City Marketbe, és csináltunk egy nagy bevásárlást. Majdnem mindent megvettünk, amire szükségünk lehetett. A bevásárlás után visszajöttünk a koliba, megvacsoráztunk, és éjfélig beszélgettünk. Nagyon jó volt hallani a finnországi kalandokról, és tudni, hogy hamarosan én is még több élménnyel fogok gazdagodni.

Ma csak délre kellett bemenni az egyetemre, de megint az Agora közelében lévő épületben, így busszal mentünk. Az előadásokon megtudtunk egy csomó hasznos dolgot a könyvtárról és a Student Unionról. Még a félév utazásairól is hallottunk. Még gondolkozok azon, hogy elmenjek-e Szentpétervárra és Lappföldre is, vagy csak az egyikre a kettő közül... hm... még elválik. Az előadások után megint az Agorában ebédeltünk, mint az első nap. Hihetetlen, hogy itt minden nap salátát eszek salátával meg persze rozskenyérrel. Egyébként nagyon tetszik a finn menza, mert akár minden nap másmilyen salátát tudok összeállítani más-más öntettel, és mindig jóllakok.


Még az Agorában megnéztem az e-mailjeimet, és kaptam üzenetet a koordinátortól, aki azt intézi, hogy az Erasmus diákok elmenjenek egy finn általános vagy középiskolába. Remélem hamarosan kiderül, hogy milyen csoportba fogok menni, milyen osztályba, mert akkor el tudom kezdeni a prezentációm készítését.

Ebéd után visszamentünk a kollégiumba. A boltban vettünk puurot holnap reggelre, mert ezt egyszerűen ki kell próbálni, meg beugrottunk a szomszédos kirpputoriba, hogy Zsani vegyen egy asztali lámpát. Hihetetlen, de meg tudtam állni anélkül, hogy bevásároltam volna finn könyvekből (pedig kettőt fizet hármat kap akció van), de kinéztem egy pár dolgot magamnak.

Este megfőztük a tegnap vett tésztát és milánói szószt. Azt nem is írtam, hogy ma nagyjából felvettem a tantárgyaimat. Sajnos a svéd ütközik a Suomi 4-gyel, így svédet nem fogok tanulni, de a többi eddig így áll:

  • XSU0008 Suomi 4, 6 op, 12.9.2013
  • XSU0030 Mediasuomea, 3 - 5 op, 10.9.2013
  • XSUX002 Sano vaan 2, 2 op, 9.9.2013
  • HUNS310 Unkarin kulttuurihistoria, 5 op, 11.9.2013
  • HUNS635 Unkarin kielen historiaa, 5 op, 10.9.2013
  • HELA002 Introduction to Finnish history, 5 op, 17.9.2013 
Egyelőre ezek a tárgyak nem ütköznek egymással, így mindegyikre tudok majd járni. Elvileg a finn iskolás óratartásra is lehet kreditet kapni, de arra még nem jelentkeztem a Korppiban. Persze ez még nem feltétlenül a végleges lista, még nagyon sok minden megváltozhat, de egyelőre tetszik, amiket felvettem.

Ha nem leszek fáradt, holnap is jelentkezek, mára ennyi... talán még a szobámból való kilátást mutatom meg, mert mi vagyunk a legjobb helyen Zsanival. A nyolcadik emeleten kaptunk szobát, azon az oldalon, amelyik egyenesen az erdőre néz:


Hyvää yötä!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése