2013. szeptember 2., hétfő

Olen Suomessa!

Hei!

Megérkeztem Finnországba! Már az első pár óra is igazán kalandosra sikerült, de kezdjük szépen az elején, ne rohanjunk fejjel a falnak!

Reggel jó korán érkeztünk a reptérre. A nagy bőröndöket szerencsére hamar leadtuk, a biztonsági ellenőrzésnél meg elsőbbségi ellenőrzést kértünk, így az is gyorsan haladt (más kérdés, hogy mivel az előtte haladónak besípolt a kapu, én meg még azelőtt elindultam, hogy a sípolás abbamaradt, gyorsan ellenőrizték a zsebeimet,  de mivel semmi nem volt bennük, nem tartottak fel különösebben). Gyorsan feljutottunk a repülőre, és leültünk a negyedik sorban.

Budapestről kis késéssel indultunk Turkuba. Természetesen, mivel először repültem, nem tudtam ellenállni annak, hogy amíg lehetett fényképezzek. Csak a sűrű felhők vetettek végül gátat annak, hogy vagy száz felhős képet készítsek, ugyanis repülési magasságban már nem nagyon látszott más, csak az egybefüggő felhőréteg alattunk, felette meg a nagy kékség.

De ne csak beszéljek a képekről, hanem inkább beszéljenek a képek helyettem.

Íme: a felszállás.


Ez a kép már akkor készült, amikor megkezdtük az ereszkedést, de még csak a felhők látszanak.


A felhők alá érve rögtön a finn szigetvilág tárult a szemünk elé.


Annyi erdőt, mint ma még sohasem láttam. Úgy értem, szerintem Magyarországon összesen nincs annyi erdő, mint amit a repülőből leszállás közben, és később a vonat ablakából láttunk.


Turkuba is egy kis késéssel érkeztünk, de gond nélkül elértük a vonatot. Mivel kilencen ugyanabba az irányba akartunk menni, még csoportos jegyet is tudtunk venni, ami így olcsóbban kijött. Az állomáson képes voltam ellenállni annak a kísértésnek, hogy lecsapjak az első finn nyelvű könyvre, amit láttam, de csak azért, mert az állomásra menet a téglákból kirakott úton összetört a bőröndöm kereke. Úgy értem, teljesen ripityára tört, valahogy így:


Mindenesetre felszálltam vele a vonatra, és elindultunk Jyväskylä felé. Amikor... azt hiszem Tamperénél megfordult a vonat, egy kicsit meglepődtünk, de aztán rájöttünk, hogy nem ugyanarra megyünk tovább, mint ahonnan jöttünk. Természetesen már a vonat ablakából is a tavakat fényképeztem.


Bár általában megfeledkezek arról, hogy ha én fényképezek, akkor rólam nincsenek képek, ezúttal nem ment ki teljesen a fejemből a dolog: még a vonaton csináltattam egy képet Zsaniról meg rólam, hogy ilyen is legyen.





 A hosszú... nagyon hosszú út végén már alig vártuk, hogy leszálljunk a vonatról. Az állomáson a tutorunk, Marjukka várt minket. Rögtön lecsaptunk a lehetőségre, hogy meg ebédeljünk... vagyis vacsorázzunk az állomáson a Hesburgerben. Miután a harmadik tutorált lány, Anita is megérkezett, elindultunk busszal a kollégium felé. Ott gyorsan lepakoltunk, hogy még elmenjünk vásárolni holnap reggelire.

A bevásárlás után szerencsére hamar lett internetem is (pedig azt írták, hogy az elkövetkező két napban lesz, és én már teljesen fel voltam készülve arra, hogy csak a második nap estéjén lesz először lehetőségem arra, hogy elkészítsem az első finnországi bejegyzésemet). Még szerencse, hogy így történt, mert már kezdtem idegeskedni a kulcsom miatt, ami simán beleragadt a zárba. Szerencsére végül megoldódott a dolog, így be tudom majd zárni az ajtót.

Azóta már kipakoltam, beágyaztam, hamarosan meg megyek lefeküdni, mert hihetetlenül fárasztó volt ez a mai nap.

Már csak azzal kellene kezdeni valamit,  hogy egyszerre jutnak eszembe finnül meg angolul a mondatok... de  ezzel a problémával majd csak holnap vagyok hajlandó foglalkozni.

Most megyek is, mert holnap sem lesz rövid napom.

2 megjegyzés:

  1. Szia Zsuzsi :D
    Örülök, hogy épségben megérkeztél, és gyorsan kedvencekhez is lököm a blogot, hogy követni tudjam finnországi kalandjaidat :)
    További kellemes időtöltést, sok élményt s mielőbbi új blogbejegyzést kívánok :D

    Puszi, Baráth Barbi :)

    VálaszTörlés
  2. Szia Barbi!
    Köszönöm szépen. :) Eddig minden nagyon szuper volt itt, folyamatosan programjaink vannak. Nagyon tetszik Jyväskylä, és gyönyörű az idő is. :D Remélem, hogy sokáig így marad.
    Amikor van időm és energiám este, akkor írni fogok, mert szeretnék mindent megörökíteni... bár úgy tűnik, ma már kevesebbet fényképeztem... hm... nem baj.
    Kellemes évkezdést kívánok neked!
    Zsuzsi

    VálaszTörlés