2013. szeptember 19., csütörtök

A lusta író gyors bejelentkezése

Üdv!

Egy kicsit elhanyagoltam a napokban a blogírást, mert nem történt túl sok minden. Először is azzal kezdem, hogy így, szeptember közepén már eljött az ősz. Szépen sárgulnak, vörösödnek a falevelek.


Kezd kialakulni, hogy milyen órákra fogok járni. A Sano Vaan és a Suomi óra még mindig nagyon jó, mert sokat beszélünk finnül. Sokféle társalgási gyakorlatot csináltunk, és egy rakás új szót tanultunk. A Sano Vaan órán elsősorban a beszélt nyelvvel foglalkozunk, például videókat készítünk a társalgási feladatokról. A Suomi órán leginkább mellékneveket tanultunk, de most elkezdtünk a munka világával, az egyes szakmákhoz kapcsolódó sztereotípiákkal kapcsolatos témát.

Kedden elmentem az első finn történelem órára. Az esszétémák között találtam egy csomó érdekességet, és az előadás maga is jó volt, különösen, amikor az előadó a finnek eredetével foglalkozott. A történelem óra után elrohantam az Agorára, mert azt hittem, hogy ott lesz a következő órám, de senkit sem találtam a korábban felírt teremben. Amikor megnéztem a Korppiban, kiderült, hogy nem is ott, hanem az O épületben lesz az óra, így visszarohantam az egyetemre. Egy kicsit elkéstem, de valójában nem számított, mert sajnos a Mediasuomea óra nem volt megtartva, mert nem vettük fel elegen. Tuija, a tanárunk felvetette, hogy összevonja a Suomi 5-tel, és majd holnap megbeszéljük, hogy mi legyen. Remélem el fog indulni a kurzus, ha nem is teljesen úgy, ahogy szerettem volna.

Óra után még sikerült együtt ebédelnem a többiekkel, majd háromkor találkoztam Marjukkával a könyvtár kávézójában. Mivel addig még volt két órám, felmentem a második emeletre, és megnéztem pár elsős ábécés könyvet. Érdekes, hogy nagyon hasonlóan épültek fel, sokkal jobban hasonlítottak egymásra, mint a magyar könyvek. Háromtól jót beszélgettem Marjukkával, Anitával és Marjukka barátaival, miközben ittam egy finom teát. A finnekkel ellentétben én még mindig nem nagyon iszok kávét, de a teára már egyre többször elcsábulok.

Este megcsináltam a házit (egy videót kellett csinálni, amiben finnül beszélek), de sajnos a weboldalra nem sikerült feltöltenem, mert volt valami gond a feltöltéssel. Írtam Tuijának, de sajnos nem válaszolt, így a másnapi órára elvittem magammal a fényképezőgépemet és a kábelt, hogy ha már feltölteni nem tudtam, legalább nálam legyen a házi feladatom.

A Sano Vaan óra egyébként érdekes volt. Megint csináltunk egy hallgatási feladatot, és ezúttal az iskoláról beszélgettünk. Az óra után elmentem a Kirppisbe, és végre sikerült vennem egy habverőt, mert ha megjön a pakk, amit anyuék küldtek, akkor már tudok majd készíteni madártejet (ó, igen, tegnap küldték el, és már valahol Németországban jár). A Kirppisből elsétáltam a K-Marketbe, és vettem egy kis tízórait, meg étcsokit. A csoki olcsó volt, de nagyon finom, így később is ilyet fogok venni.

Tegnap este megint elmentünk Lilivel vásárolni, ezúttal a Prizmába. Mivel én már korábban vettem pár dolgot, most nem nagyon vásároltam, de sikerült végre felváltanom a pénzemet, aminek nagyon örültem.

Ma nem volt túl sok dolgom. Elmentem a Suomi 4 órámra, és most épp a házimat tervezem megcsinálni a holnapi órámra. Már várom, mert a szakmákhoz kapcsolódó sztereotípiák nagyon érdekesek, és egész jól tudunk beszélni róluk. Óra után elmentem ebédelni. Erről már megint írni fogok, mert egyszerűen hihetetlenek ezek a finn saláták. Mindig van bennük valami meglepetés. Például ma a reszelt répa között ananászdarabkák voltak, az apróra vágott káposzta között pedig áfonyaszemek. Az ember azt hinné, hogy ezek nem illenek össze, pedig nagyon finomak együtt. Ráadásul délben "finnesen" én is tejet ittam az ebédhez. Lassan ideje lenne kipróbálni a "nagyon finn" ételeket is, nem? Nem is tudom, hányszor mentem el mondjuk a maksalaatikko mellett a boltban, de nem szántam rá magam, hogy ki is próbáljam... talán egyszer... azt hiszem?!



Délután elég esős volt az idő, szerencse, hogy én még megúsztam anélkül, hogy megáztam volna.

Mivel mostanában nem volt túl sok fényképezni való, ezért feltöltök néhány random képet.





Mivel egyelőre nincs is nagyon más írnivalóm, megyek, megcsinálom a házimat, utána meg alszok.

Jó éjt!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése