2013. szeptember 25., szerda

Finnország és az őrült időjárás

Hei!

Az elmúlt napokban nem nagyon írtam, de mondjuk nem is történt túl sok érdekes, már persze azt leszámítva, hogy megkergült az időjárás. Három napos eső után most egy... esős-napos-havas nap jött, amivel nem nagyon tudtam mit kezdeni.

De elkezdem az elején. Mivel hétvégén leginkább csak tanultam, olvastam és takarítottam, már alig vártam a hétfőt. Korán keltem, mert úgy gondoltam, meg fog jönni a csomagom otthonról. Kilenc után tényleg meg is érkezett a csomag, és a szállító olyan rendes volt, hogy felhozta az ajtómig. Kipakoltam mindent, majd elindultam az egyetemre, mert az óra előtt még meg akartam ebédelni. Még szerencse, hogy megérkezett a csomag, és benne a melegebb kabát, mert rendesen hideg volt az idő. Ebéd előtt megrendeltem egy hónapra a Keskisuomen újságot diákáron, mert úgy gondoltam, hasznos lesz egy hónapig minden nap újságot olvasni finnül.Az ebéd érdekes volt, mert a salátához lehetett tenni valami sonkaféle dolgot is. Megkóstoltam a finn házi sört, és rájöttem, hogy nem szeretem, így a továbbiakban maradok a mehunál.


A Suomi 4 és a Sano Vaan óra is jó volt. Az előbbin folytattuk a melléknévfokozás gyakorlását, az utóbbin beszélt nyelvi fordulatokat tanultunk. :) Ezeken az órákon nagyon tetszik, hogy gyakran van valami kommunikációs gyakorló játék. Ilyenkor csoportokban vagy párokban társasjátékozunk, és igazán jó a hangulat. Most például a Suomi 4-en melléknevekkel kellett mondatokat alkotni, és néha elég érdekes mondatok születtek, főleg amikor már harmadjára is ugyanazzal a szóval kellett kitalálni valamit. Ezeken a próbálkozásokon jókat nevettünk.


Mindenesetre úgy érzem, egyre könnyebben beszélek, és ez nagyon jó. A heti két Sano Vaan és három Suomi 4 nagyon hasznos, ráadásul holnap már lesz Suomi5/Mediasuomea órám is, bár egyelőre nem tudom, hogy pontosan milyen néven fog elindulni a kurzus. Ez is hetente kétszer lesz.így összességében elég sok beszédgyakorlatom lesz a félév során. :D

Hétvégén írtam egy e-mailt a finn történelem tanárnak, és hétfőn azt válaszolta, hogy írhatom finnül az esszémet, sőt a témámra is rábólintott, aminek nagyon örülök. Lassan el is kezdem az esszéírást, mert október 15-e a határidő.

A tegnapi napom már egy kicsivel mozgalmasabb volt, mint a hétfői. Tíztől finn történelmen egész sok mindent tanultam, utána meg elmentem ebédelni, mert még nem volt Suomi5/Mediasuomea órám. Mivel most nem igazán volt fényképezni valóm, ezért a tegnapi ebédemről is berakok egy képet. Vörösboros pulyka volt az Ilokiviben, és nekem nagyon ízlett.


 Ebéd után bevettem magam a könyvtárba, és elkezdtem az idegen nyelv tanulás és a nyelvtudás felmérés elméletéről olvasgatni négyig, amikor is visszamentem a D épületbe, és meghallgattam egy előadást Móriczról. Nagyon érdekes volt, és egy csomó új dolgot hallottam.

A mai napom az őrült időjárásról szólt. Reggel hideg volt, de sütött a nap, és arra számítottam, hogy hamarosan melegebb lett. De nem! Úgy értem, tíztől teljesen megőrült az időjárás! Esett ma eső, hó, sütött a nap is... szóval volt itt minden. Megpróbáltam lefényképezni, ahogy esett a hó, de annyira nem látszik.



A mai óráim (Sano Vaan és a magyar kultúrtörténet) is jók  voltak. A magyar kultúrtörténeten a Fehérlófiát néztük meg, amelyről a következő héten fogunk beszélgetni. Felírtam magamnak egy pár dolgot a füzetembe, kár, hogy nem egymás után van a két óra, mert szerintem érdekes lett volna rögtön a film után beszélgetni.


A kultúrtörténet után elmentem az Ilokivibe, és megebédeltem. Karjalai sülthúst ettem, ami finom volt, de a saláta megint meglepett. Cékla volt, meg összevágott saláta uborkával és mandarinnal... még mindig gondolkozok ezen az utóbbin, de nagyon finom volt együtt.


Ebéd után elmentem a boltba, és vettem egy sapkát, ami védi a fülemet, mert az agyamra ment, hogy fázott, majd visszajöttem a kollégiumba, és elkezdtem olvasni, meg megcsináltam holnapra a házimat.

Mivel elég fáradt vagyok, most nem is írok többet az elmúlt napokról. Úgy látom, a mai bejegyzés eléggé az ételek körül forgott, de mindegy. :D

Jó éjt!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése