2014. szeptember 29., hétfő

Hétösszefoglaló

Lusta  voltam blogot írni, és most eléggé le vagyok maradva. Az első héten, amikor már órák is voltak, nem nagyon mozdultam ki, amikor nem volt muszáj, mert egy kicsit meg voltam fázva. Mindenesetre ez nem azt jelenti, hogy semmit se csináltam.

Hétfőn csak azért mentem be a városba, hogy netet intézzek magamnak, de aznap nem jártam sikerrel, mert nem volt nálam a megfelelő MAC szám. Szerencsére kaptam egy pendrive-ot, ami elmagyarázta, hogyan tudom megnézni. Miután megvolt a szám, kedden bevittem az irodába. Este már tudtam is netezni, de aznap nem ez volt a legfontosabb dolog.

Kedden megvolt az első Maisteriseminaari Maisa Martinnal. Mindenki bemutatta a szakdolgozati témáját. Érdekes volt, hogy elég sokan foglalkoznak a többnyelvűséggel és a bevándorlók nyelvi helyzetére sem csak én vagyok kíváncsi, ami jelzi, hogy ez a téma igazán aktuális. Elég érdekesnek ígérkezik a félév, mert sok különböző témáról hallhatok majd.

Sikerült elintéznem, hogy felvegyem a Näkökulmia monikielisyyteen kurzust is, ami október végéig fog tartani, és végig a többnyelvűséggel fognak foglalkozni az előadások. Ez nagyon hasznos lesz a szakdolgozatomhoz, így igyekszek majd minden lehetőséget kihasználni a beszélgetésekben való részvételre.

Mielőtt megtudtam volna, hogy részt vehetek ezen az órán, egy kicsit bepánikoltam, hogy nem lesz elég kreditem, ezért megkérdeztem, milyen órát vehetek még fel. Azt a választ kaptam, hogy menjek be pénteken nyolckor a finn jelentéstan órára. Meg is tettem, és egyáltalán nem bántam meg, annak ellenére sem, hogy az előadás négy órás volt. Nagyon érdekes finn szemszögből foglalkozni egy olyan témával, amiről már tanultam valamennyit. Mivel a téma ismerős volt, tudtam értelmes kérdéseket feltenni, és igazán érdekes volt részt venni a különböző beszélgetésekben. Eddig nem vettem részt olyan finn előadáson, amikor nem volt valamilyen megbeszélős feladat, vagy nem volt lehetőség arra, hogy hozzászóljunk a témához. Ezt nagyon hasznosnak tartom, és úgy érzem, rengeteget tanultam a beszélgetésekből.

Természetesen még mindig nem tudtam letenni a fényképezőgépemet. Szerintem az elmúlt hetekben többet fényképeztem, mint egész nyáron, pedig meg kell mondjam, ez elég nagy szó. "Tó és kacsák" címen szerintem tematikus mappát is nyithatnék a gépemen. Természetesen amikor az Agorában volt órám, a Jyväsjärvi mellett sem tudtam elmenni.









Következő bejegyzésemben a pénteki múzeumlátogatásról írok röviden.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése