2014. december 6., szombat

Japán és karácsony egy napba gyúrva

Üdv!

Még a holnapi ünnep előtt úgy döntöttem, megnézem a friss időszaki kiállításokat a múzeumokban, és elsétálok a karácsonyi udvarba. Miután megebédeltem a Wilhelmiinában a Keski-Suomen Museo felé vettem az irányt.

A múzeumban négy időszaki kiállítást néztem meg. Az egyikről előre tudtam, ezért mentem oda: japán babákat és figurákat állítottak ki, illetve végig lehetett nézni egy albumot, amely versenyre készült babákat tartalmazott.







A kis kiállítóteremben a földszinten Carl Bengts vázlatait állították, a kis kiállítóteremmel szemben pedig Anja Penttinen festményei voltak. A vázlatok elég érdekesek voltak, néhányat különösen érdekesnek találtam, ahol a mozgásokat tervezte meg a festő, például a lovas szekér mozgását vagy a viharban vergődő hajót. Penttinen festményei is érdekesek voltak, különösen azok, ahol egyszerű formákból komponált képeket.


Az utolsó kiállításon az emeleti nagy kiállítóteremben különböző posztmodern festményeket és szobrokat mutattak be. Volt néhány érdekes mű, ami kifejezetten tetszett, például a kedvencem a Mind map I-IV. sorozat volt  Minja Revonkorpitól. Talán azért, mert a félévben sokat foglalkoztam elmetérképekkel, vagy csak mert percekig álltam a képek előtt... nem tudom.


A Keski-Suomen Museóból Toivola régi udvarába mentem, ahol karácsonyi vásár volt. Nagyon finom füstölt lazacot és mézeket kóstoltam, és megnéztem egy karácsonyi műsort. Szerintem nagyon hangulatos volt, bár a korai óra miatt nem volt túl sok ember. Amikor elindultam a Taidemuseóba, akkor kezdtek gyülekezni az emberek. Nagyon sokat fényképeztem, be is pakolok pár fotót.










A karácsonyi hangulat után újra japános hangulatba kerültem, mert a Taidemuseóban mangakiállítás volt, illetve manga és fanart kiállítás. A finn kiadások és a finn rajzolók művei érdekesek voltak, bár a legtöbb kiállított dolgot ismertem valamennyire. Jó volt, hogy bele lehetett olvasgatni a mangákba, illetve ki lehetett próbálni különböző filctollakat.




A Taidemuseóból hazasétálva egy levél fogadott: megérkezett az ENSZ-napos igazolásom.


Hm, tudom, hogy ezúttal nem írtam sokat, és inkább a képek dominálnak a bejegyzésemben, de nincs túl sok más hozzáfűzni valóm. Hamarosan összefoglalom a most lezáródott  óráimat, illetve szerda után írok majd az iskolalátogatásról is, de most megyek, elkezdem készíteni a diámat.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése